Wednesday, June 3, 2015

Day 7 - Tiga perangai baek anda

Haaaaaaa..

Shera sambung la maen benda alah ni k..Setelah sekian lama.. Baru nak sambung.. Apa la gila budak ni kan.. Ahaha..

Ok cabaran ke tujuh ni.. Tiga perangai baik.. Shera ni tak ade lar baek mana.. Tapi kalau mintak 3 perangai baik.. InsyaAllah.. Boleh ..

Boleh iolls senaraikan dengan jaya nya.. Hahaha..



Good Listener..
  Shera tak tahu la betul ke tak.. Tapi shera rasa, shera seorang pendengar yang baek.. Kalau member2 ade masalah ke.. Ade perasaan yang nak diluahkan ke.. Mesti dierang akan cari shera untuk cerita kan masalah dieorang.. Mungkin shera bukan penasihat yang baek.. Tapi untuk mendengar.. Boleh aje.. I'olls ni sedia mendengar.. Hahaha.. i'olls bagi telinga i'olls ni..

Mudah Kesian kan Orang..
   Haaa.. Ni orang cakap la.. Iolls tak tahu la kan.. "kau ni baik sangat la shera.. Senang orang nak pijak kau.. Jangan kesiankn orang sangat lah..".. Shera cepat kesian kan orang.. Tapi tu la.. Orang akan amek kesempatan bila kita baik sangat.. I olls tak tahu nak buat macam mana nak bagi seimbang perasaan ni..

Tak Suka Pentingkan diri Sendiri..
   Orang akan cakap.. Ape2.. Kita kena pikirkan diri kita dulu betul tak.. Tapi macam shera.. Tak pulak.. Shera pikirkan orang dulu.. Shera ske idop berteman.. Sampai orang cakap.. shera suke idop bergantung kat orang.. Padahal tak pun.. Shera suka buat sesuatu perkara bersama.. And ade orang cakap shera tak boleh berdikari.. Tapi whatever lah.. Mulut orang kan malas nak cakap.. Dengki banyak sangat..

Penat nak layan kerenah orang.

Satu je yg shera tahu.. "Kau buat lah seribu kebaikan pon.. Once kau buat jahat.. Seribu kebaikan kau  tu akan hilang.. Orang dah tak ingat.. Yang jahat tu je la orang ingat.."

K.



No comments :